Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 april 2007

Brekelmans: “Tonies is wat laat met zijn idee”

Lisse – Wethouder Bas Brekelmans heeft de emails van Tonies beantwoord en “is blij dat er een instantie is die aanmoedigt dat Panorama Tulipland naar Lisse komt.” Hij vult direct aan: “Ik wil echter geen gedoe met onze bevriende buurgemeente, want daar kunnen we heel goed mee opschieten.”

In zijn emails suggereert de actievoerder enkele ideeën voor het aantrekken van Panorama Tulipland. Tonies wil Tulipland in het centrum van Lisse plaatsen en een elektrisch treintje te laten rijden van de Keukenhof naar het centrum. Brekelmans: “Dit is een vorm van vrijheid van meningsuiting, maar voor Teylingen is het ongunstig. Ik heb netjes aan Tonies gemaild dat ik het eens ben met hun visie. Wij als college zien namelijk graag dat Tulipland naar Lisse komt.”

Brekelmans: “Ik zou nog steeds mensen willen enthousiasmeren om met plannen of ideeën te komen voor de komst van een toeristentrekker in het centrum van Lisse, het liefst met weinig verkeersdrukte. Mijn hartenwens is dat we iets verzinnen om een deel van de mensen die naar de Keukenhof komen te verleiden ook naar het centrum van Lisse te gaan om lekker op een terrasje te zitten of te gaan funshoppen in de Kanaalstraat.”

Hij vervolgt: “Mijn antwoord aan Tonies was dan ook: ‘Ik ben het helemaal eens met de wens om Tulipland naar Lisse te halen, maar u bent wat laat want dit idee heeft al een half jaar geleden hier gespeeld. Het idee voor een elektrisch treintje is toen al lauw ontvangen door de gemeenteraad.’ Deze reactie heb ik teruggekoppeld aan Herman van Amsterdam van Panorama Tulipland en ik heb hem gesuggereerd dat we ons beter kunnen focussen op het plaatsen van Tulipland op de rand van Lisse, in verband met parkeergelegenheden. De bal ligt nu bij hen en ik weet dat ze in onderhandeling zijn met particuliere organisaties zoals de Keukenhof en het Landgoed Keukenhof. Deze gesprekken lopen nog altijd.”