Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 november 2007

Ed Takken is het zat

LISSE – ‘Nu ben ik het zat, ik heb het er echt helemaal mee gehad!’ Gemeenteraadslid Ed Takken (D66) is voor de tweede keer in een half jaar tijd slachtoffer geworden van een autoinbraak. Hij fulmineert tegen de criminelen, maar ook de gemeente en de politie.

Takken: ‘Binnen een half jaar tijd is mijn auto nu voor de tweede keer leeggehaald, waarschijnlijk door mensen die het makkelijker vinden om andermans spullen te ontnemen in plaats van er zelf hard voor te moeten werken. Ondanks alle verwoede pogingen van politie, gemeente en bewoners van de blinkerd om auto inbraken tegen te gaan lijkt niets te helpen tegen dit soort gespuis.’
Hij is kritisch op de gemeente: ‘Ze hebben een half jaar geleden toegezegd borden te plaatsen (die er overigens nog niet staan), bossages te verlagen (wat bij mij in de straat nog steeds moet gebeuren) en de politie zou vaker door de wijk rijden (ik moet ze nog zien). Niets blijkt te helpen, zelfs niet als je net als ik ‘s nachts om 00.00 uur thuis komt, je auto netjes parkeert (in de nabijheid van een lantaarnpaal, dus volop in het licht) en ‘s ochtends om 6.30 uur weer naar je werk gaat en moet concluderen dat er wederom iemand aan jouw spullen heeft gezeten. Moet ik dan in mijn auto blijven slapen om mijn eigendommen te behouden?!’
Takken komt met een oplossing: ‘Ik ben van mening dat er nu nog daadkrachtiger moet worden gehandeld door gemeente en politie. Zij moeten eerst en op zeer korte termijn hun toezeggingen afhandelen.’ Bijna wanhopig stelt hij: ‘Is camera toezicht dan noodzakelijk om zelfs in woonwijken de veiligheid te garanderen?! Ik ben het nu echt bagger zat en ben in staat om voor eigen rechter te gaan spelen, ik weet dat dat geen goede zet is, maar andersmans spullen ontvreemden mag ook niet, maar gebeurt ook.’