Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

14 juli 2009

‘Dit is wel erg ver vooruitzien’

LISSE – ‘We moeten niet over ons graf regeren’. Dit was de eerste opmerking die gemeenteraadslid Frans Vroomans (CDA) te horen kreeg nadat hij een voorstel deed om een kwart van het restant van de Nuon-gelden voor de periode vanaf 2016 vast te zetten voor extra sociale woningbouw.

Vroomans liet weten: ‘Frans Vroomans: Ik besef dat het hier gaat over 2016 en dat het dan pas actueel is. Wij hechten er echter aan om nu al die piketpaal neer te zetten.’ Fractievoorzitter Dolf Kistemaker (PvdA) antwoordde: ‘Ik begrijp die behoefte van het CDA, maar dit gaat niet over de volgende raad, maar betreft zelfs de daaropvolgende raad. Het gaat ons wat ver om nu al vast te leggen dat we in 2016 die 100.000 euro nu al gaan vastleggen. Dit voorstel is wat ons betreft nu nog niet aan de orde.’

Fractievoorzitter Cees Verburg: ‘Ik ondersteun de heer Kistemaker volledig. Het is verstandig om wat we nu nog hebben staan aan Nuongelden over te laten aan de volgende raad om erover te oordelen.’ Gemeenteraadslid Johan Vermeij (VVD): Ik heb er moeite mee om nu al weer geld te reserveren uit het schip van Nuon. In 2016 zitten we alweer in de volgende economische crisis. Wellicht hebben we dan het geld heel hard nodig voor weer wat anders.’
Fractievoorzitter Marius Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie): ‘Regeren is vooruitzien, maar dit is wel erg ver vooruitzien. Op dit moment moeten we het besluit niet nemen.’ Vroomans kon goed tellen: ‘We trekken het amendement in.’