Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

16 april 2010

“Alles gebeurt met een reden”

Op zaterdag 17 april organiseert Golfbaan Tespelduyn samen met de andere golfbanen in Nederland de nationale Open Golfdag. Tevens heeft Tespelduyn drie andere open dagen (23, 24 en 25 april), waarbij geïnteresseerde golfers en toekomstige golfers hun ogen de kost kunnen geven.

“Mijn visie is dat dit een golfbaan voor iedereen wordt. De mensen die ‘een bakkie willen doen’ kunnen ook naar Tespelduyn komen. Wij hebben hier vanaf de opening namelijk ook een jeu de boulesbaan, die dankzij adviezen van de mensen van de jeu de boulesvereniging Les Boules Fleuries wordt opgesteld. Ook is er een levensgroot schaakbord en is de Tespelduyn opgenomen in de fietsroutetocht en de nordic walking routes.

Gemakkelijk was het niet om een golfbaan te beginnen. “Mijn vader sprak drie burgemeesters terug al over deze plannen en informeerde naar de draagkracht voor dit idee. Alle burgemeesters waren positief, maar de aanloop ging zeker niet snel. Ik moest wachten tot het Hoogheemraadschap van Holland Rijnland en de hogere overheden hun toestemming zouden geven.

Een dreamteam van knappe koppen heeft me bijgestaan. Het eerste ambitieuze plan met 18 holes met een golfbaan van veertig hectare hebben we moeten inkorten. Nu is de golfbaan ruim de helft zo groot, maar als je twee keer negen holes loopt, heb je ook 18 holes gehad. Alles gebeurt met een reden. Met het wijzigen van de originele plannen, krijg ik nu langer de tijd om een passende formule te vinden voor Tespelduyn. Ik zeg nooit dat ik nooit ga uitbreiden, maar het huidige resultaat is al heel mooi. In februari heb ik, nadat duidelijk was dat Tespelduyn er definitief zou komen, de naam van het dreamteam veranderd in ‘Realityteam’. Ik sluit niet uit dat de mensen die deel uitmaken van het Realityteam in aanmerking komen voor een erelidmaatschap.”
De bezoektijden voor de open dagen zijn van 10:00 uur tot 16:00 uur. Voor meer informatie: www.tespelduyn.nl.