Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

07 mei 2010

Gerard Joling zet Hotels van Oranje op stelten

NOORDWIJK – Met een grote witte stretchlimo bezocht Gerard Joling zondag 2 mei het VIP-feest ter ere van zijn 50ste verjaardag en het feit dat hij 25 jaar in het showbizzvak zit. Alle BN-ers waren er, van Imka Marina tot Jan “Daar zijn we weer!” des Bouvrie, om Joling veel geluk toe te wensen voor de komende jaren. Een dertigtal diehard fans stond vier uur achter dranghekken om een glimp van hun grote idool op te vangen.

Door Joep Derksen

De 16-jarige Yoni is al jaren fan: “Omdat hij heel erg leuk is en hij kan heel goed zingen. Hij is een leuke presentator en heel lief. Hij neemt de tijd voor zijn fans en ik heb al veel foto’s samen met hem. Ik hoop dat ik hem voor zijn verjaardag kan feliciteren.” Het regent gestaag en de fans die buiten bij Hotels van Oranje wachten, zijn na vier uur compleet doorweekt. Ilona (31) en Wilma (41) zijn al fan sinds Gerard’s eerste optreden in de Soundmixshow: “We staan hier al sinds half vier vanmiddag en we hopen niet dat hij meteen naar binnen gaat. Hopelijk kunnen we in de hal wat foto’s maken, want hij moet het toch van ons, de fans, hebben.”

In de tussentijd staan tientallen fotografen en een aantal journalisten binnen bij de rode loper te wachten op de komst van de showartiest. Terwijl een pianist op de vleugel “Hij komt, hij komt, die goede sint” speelt, volgt het langverwachte bericht dat Joling er aan komt. Onder luid geklik van de camera’s stapt hij uit, loopt naar binnen en beantwoordt enkele vragen, voordat hij zich in het feestgewoel stortte. Vijftig jaar worden en een kwart eeuw showbizz vieren: is dit naast een hoogtepunt, ook een keerpunt in zijn carrière? “Absoluut niet. Ik doe mee aan de nieuwe editie van Popstars, er komt een nieuwe show en ik hoop twee dingen samen met Bo (van Erven Dorens – JD) te doen. Daarnaast komt een eerste drieluik uit met zestig van mijn hits en duetten. Later dit jaar komt ook mijn nieuwe single uit.”

Moe

Vijftig jaar is een halve eeuw oud. Hoe houdt Joling zijn glamourrijke leven vol? “Af en toe voel ik me behoorlijk moe, maar dan word ik gedragen door mijn fans. Het gaat maar door en ik ga zeker geen drie maanden pauze nemen. Ik zit op een trein die met 180 kilometer per uur rijdt.” De in Alkmaar geboren Joling viert zijn verjaardag op de dag dat FC Twente voor de eerste keer kampioen van Nederland werd en Ajax op de tweede plaats eindigde. Wat vindt hij van deze mijlpaal? “Ik vind het hartstikke leuk voor Twente en gun het hen van harte. De directie van Ajax had me gevraagd om in de Arena te komen optreden als Ajax kampioen was geworden. Dat heb ik afgezegd; ik vertelde dat ik mijn eigen feestje had vanavond.” Joling dankte de aanwezigen en stortte zich in het feestgewoel.