Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

15 maart 2011

‘Medaille is bevestiging van keuze’

LISSE – Het is heel bijzonder om als enige Nederlander een bronzen medaille weg te slepen bij de Europese Kampioenschappen atletiek. In de bus op weg terug naar huis vertelt Remona Fransen over haar ervaringen: ‘Dit was mijn eerste grote toernooi en tegelijk de eerste grote medaille. Dat doet me veel. Een aantal jaren terug heb ik ervoor gekozen om fulltime te trainen, maar tot nu toe heb ik nooit het gevoel gehad er alles uitgehaald te hebben. Deze medaille is een mooie bevestiging dat ik de juiste keuze gemaakt heb.’

Na de eerste twee onderdelen stond Remona op de eerste plaats. Gaf dat extra druk om het nog beter te doen? ‘Die eerste plek na het hoogspringen was een verrassing. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik dat zou kunnen. Ik heb me gewoon gefocussed op de wedstrijden, al wist ik dat een medaille binnen handbereik was.’

Tussendoor behaalde Remona ook haar allereerste Nederlandse Record (bij het hoogspringen: 1.92 meter, JD). ‘Ik was vorig jaar in het outdoor seizoen al dicht bij dit record gekomen, maar haalde het toen net niet. Wel had ik het gevoel dat ik deze hoogte moest kunnen springen. Ik had echter niet verwacht dat het nu al zou gebeuren en was verrast dat ik nu vier centimeter hoger heb gesprongen.’

De komende jaren blijft Remona zich bezig houden met de zevenkamp. ‘Ik blijf me hierop concentreren. Het hoogspringen is juist mijn troef, bovendien is de zevenkamp heerlijk om te doen.’ Ze besluit: ‘Ik ga weer rustig beginnen met trainen voor het outdoorseizoen. Over een paar weken ga ik op trainingsstage naar Valencia (Spanje) en mijn volgende doel is een finale Zevenkamp eind mei.’