LISSE – De achterblijvende groenvoorziening in de Westerdreef is de politiek een doorn in het oog. Ook uitte D66 kritiek op de ‘non-communicatie van de gemeente op meldingen in de openbare ruimte door onze inwoners’. Het gebeurde donderdag 11 oktober tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur.
Commissielid Cor van Dijk (D66) stelde: ‘Een bewoner aan de Westerdreef 12 tegenover het groenperkje heeft drie keer geklaagd, maar kreeg geen antwoord. Hij is tot drie keer toe het bos in gestuurd en dat is een kwalijke zaak.’ Verantwoordelijk wethouder Ad van Zelst erkende dat de communicatie niet goed is verlopen. ‘De systemen van ons en van de Meerlanden moeten we aan elkaar koppelen. Het spijt me dat het nog niet helemaal vlekkeloos verloopt. Het is niet de bedoeling dat ik de ombudsman wordt voor de openbare ruimte, maar als ik dit soort zaken constateer, ga ik er achteraan. We willen tot de top van de gemeenten behoren bij wie de dienstverlening goed is. We willen dit snel en adequaat oplossen.’
De reactie zinde fractievoorzitter Cees Verburg echter helemaal niet. In een reactie achteraf stelt hij: ‘De gemeente wekt valse verwachtingen met haar website en app. Regelmatig krijg ik boze en teleurgestelde inwoners aan de lijn, of ze mailen mij dat ze een beetje klaar zijn met de gemeente vanwege de structurele non-communicatie.’
De reactie van de wethouder vind ik te mager, gezien de lange tijd dat we nu tegen dit serieuze probleem aanlopen. Dat kun je niet blijven afdoen met: ‘Ik ben er druk en zorgvuldig mee bezig. Eens houdt dat op en op dat punt zijn we beland. Ik wil weten waar de (herhaaldelijke) meldingen over de openbare ruimte van onze inwoners binnen de organisatie vastlopen en blijven hangen. Oftewel: wie is en waar zit de zwak(st)e schakel?’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home