Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 oktober 2012

‘Geen juichwilg, maar treurwilg’

LISSE – De niet aflatende bomenkap binnen de gemeente heeft weer tot politieke vragen geleid in de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur van donderdag 11 oktober. Fractievoorzitter Marius Nieuwenhuis bekritiseerde de geplande bomenkap aan de Stationsweg. Al die negentig bomen moeten verdwijnen, zodat de Keukenhof een nieuwe inrit kan krijgen.

Nieuwenhuis: ‘Lisse heeft bijna de juichwilg gekregen, maar wellicht komt Lisse nu in aanmerking voor de treurwilg. Moeten echt negentig bomen aan de stationsweg gekapt worden voor de nieuwe inrit naar de Keukenhof?’ Wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) liet weten ‘gevoelig’ te zijn voor groen. ‘Ik begrijp dat het kappen van bomen emoties opwekt. Er kwamen ook protesten aan het aantal bomen dat gekapt werd bij Ter Specke. Nu krijg ik complimenten over hoe het eruit ziet. Door bomenkap en terugplant ontstaat een betere situatie. We kappen bomen om de situatie beter te laten worden. Ik hoop dat u ons het vertrouwen schenkt dat wij zeer zorgvuldig met de bomen omgaan.’