Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

31 oktober 2013

Niet blij met actie college

OEGSTGEEST – De gemeenteraadsleden zijn buitenspel gezet. Het gaat in dit geval om de vaststelling van het Transitiearrangement Jeugdhulp (TJ). Het college besloot al op 23 juli om hierover een ‘mandaat’ te verlenen aan het Dagelijks Bestuur van Holland Rijnland. Dat orgaan zal het TJ vaststellen en pas daarna wordt de gemeenteraad geïnformeerd.
Commissielid Vincent Janssen (VVD) was vorige week niet blij: ‘Ik vind het buitengewoon merkwaardig dat men vanuit het portefeuillehoudersoverleg brieven naar raden gaat sturen over hoe wij zouden moeten reageren. Het lijkt wel alsof we de controle over wat er gebeurt in het sociaal domein overlaten aan Holland Rijnland, terwijl we daar geen raadsbesluit over hebben genomen. Ik maak me daar zorgen over. Als raadslid wil ik hier over mee kunnen stemmen en meebesluiten. Die brief vanuit het portefeuillehoudersoverleg is niet goed gevallen. De termijn van 1 oktober is gepasseerd. We moeten dit maar slikken. Maar we moeten hier over gaan discussieren, want dit is hét onderwerp waar het de komende jaren over gaat. Het behelst de helft van onze begroting. Het is betreurenswaardig dat we hier nooit inhoudelijk over gedebatteerd hebben.’ Hij pleitte ervoor, dat het college een informatieavond organiseert. Op die manier kunnen de politieke partijen meedenken over de uitvoering van zaken als de Jeugdzorg.