Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 februari 2014

Afscheid na kwart eeuw

 
LISSE – Na bijna 25 jaar nam brandweerman Ype Daudeij vorige week afscheid van zijn maten met wie hij lief en leed heeft gedeeld. Vanwege medische redenen kan hij zijn geliefde vak niet meer uitoefenen. Vrijdag 7 februari werd hij geëerd door al zijn collega’s.
Nadat Daudeij en zijn vrouw Aline door drie brandweerwagens met gillende sirenes uit hun huis werden ‘ontvoerd’, werden ze bij de kazerne met een erehaag en applaus ontvangen door de brandweerlieden. Het ontroerde hem diep, zo liet hij weten. ‘Na 24 jaar afscheid nemen als vrijwilliger bij de brandweer, is de lastigste klus uit mijn brandweercarrriere. Toen ik vanwege hartproblemen mijn pieper uitzette, werd het stil en saai in mijn leven. De brandweer maakt namelijk deel uit van je maatschappelijke en sociale leven. Het was een leuke tijd en niets was te dol, waarin ik grote branden heb meegemaakt.’
Hij vervolgde: ‘De post Lisse heeft enthousiaste brandweerlieden die ervoor gaan. Houd dat vol . Het is een paar keer langs het randje gegaan met mijn gezondheid. God is mijn navigatie in het leven en mijn eindbestemming. Het ga u allen goed!’ Daudeij’s zoon Han is inmiddels ook al een gewaardeerd brandweerman geworden. Als afscheidscadeau kregen alle ex-collega’s een speciaal door Daudeij geselecteerde fles wijn.