Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

09 februari 2016

Jeroen Verheijen opvolger van Ten Hagen

JOEP DERKSEN

HILLEGOM – De opvolger van wethouder Ivo ten Hagen (VVD) is Jeroen Verheijen uit Uithoorn. De VVD heeft hem geselecteerd als meest geschikte kandidaat om de komende twee jaar wethouder te zijn in Hillegom. Verheijen laat weten, dat hij graag de uitdagingen aangaat. Donderdag 4 februari wordt hij tijdens een gemeenteraadsvergadering geïnstalleerd als wethouder.

Eind december stapte Ten Hagen op en begon de VVD een zoektocht naar een opvolger. Deze werd dus gevonden in Uithoorn, waar Verheijen (46) al een wethouderschap van acht jaar achter de rug heeft. Dit eindigde in april 2014, waarna hij sinds begin vorig jaar zichzelf promoot als 'zelfstandig strategisch adviseur en interim-manager met een sterk politiek bestuurlijk profiel'.

Maar het wethouderschap begon toch weer te kriebelen en nadat hij gehoord had van het vertrek van Ten Hagen, kwam Verheijen in contact met de Hillegomse VVD-afdeling. Waarom wilt u wethouder worden in dit dorp? 'De Duin- en Bollenstreek is een interessant gebied en Hillegom is een interessante gemeente. Men zocht iemand met ervaring in ruimtelijke ontwikkeling. Die portefeuille heb ik altijd gehad. Er ligt een aantal uitdagingen en een fors aantal projecten op me te wachten. Ik stap op een rijdende trein en er ligt een heleboel om af te maken.'

Voordat hij solliciteerde voor de wethoudersfunctie reisde Verheijen eerst af naar Hillegom om de sfeer te proeven. Die ervaring beviel hem goed: 'Hillegom heeft een heel grote variëteit aan bebouwing. Er is veel zichtbaar vanuit het verleden, maar de architectuur van nieuwere delen sluit mooi aan bij wat er was.' Verheijen vertelt over zichzelf: 'Ik ben graag onder de mensen, luister naar wat gezegd wordt en geef dan aan wat je er mee kan. Ik wil bij de mensen het gevoel creëren, dat ik oprecht betrokken ben.'


De raad stemt donderdag 4 februari in met een voorstel, waardoor Verheijen het komende jaar niet hoeft te verhuizen. Hij laat weten in ieder geval ook tot de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 in Uithoorn te blijven wonen. 'Dat is vanwege mijn gezinssituatie, waar ik niet over wil uitweiden.' Wel zal hij veel in Hillegom zijn: 'Ik houd van wandelen en fietsen. Dus ik ga alle ruimtelijke projecten te voet of per fiets met eigen ogen bekijken.'