Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

18 maart 2016

VVD fractievoorzitter stopt

JOEP DERKSEN

OEGSTGEEST – Fractievoorzitter Vincent Janssen (VVD) vertrekt uit de gemeenteraad. Hij heeft een nieuwe baan gevonden bij de gemeente Amersfoort en gaat samen met zijn gezin ook in die plaats wonen. Janssen blijft nog tot het zomerreces actief in de Oegstgeester gemeenteraad.

Hij maakte zijn besluit afgelopen weekend officieel bekend. Sinds begin dit jaar werkt Janssen al als controller bij de gemeente Amersfoort en dat bevalt zo goed, dat hij een vaste aanstelling heeft gekregen. Hij blikt terug op de afgelopen politieke jaren en beantwoordt de vraag wat hij jammer vindt, dat niet gelukt is in al die tijd. Janssen: 'Ik wilde graag een tunneltje laten verven en dat is helaas nog niet gebeurd. Ik wil juist tot aan de zomer doorgaan, omdat we als raad met heel concrete maatregelen de schuldenproblematiek gaan aanpakken. Ook vind ik het jammer dat we als raad niet meer het dorp in gaan.'

Natuurlijk is Janssen ook trots op zaken die wél gelukt zijn. 'Het meest trots ben ik er op, dat we een heel belangrijke voorziening, het zwembad, open hebben kunnen houden. Ook zijn er een aantal nieuwbouwprojecten geweest, waaronder de realisatie van scholen als het DOK in Nieuw Rhijngeest en de Lichtwijzer. Daarnaast staan een aantal sportvoorzieningen op poten, zoals nieuw kunstgras voor VV Oegstgeest en de verhuizing van ASC. Bovendien hebben we de gemeente door zwaar financieel weer geloodst én we hebben weer een kroonbenoemde burgemeester.'


Nu de fractievoorzitter vertrekt, komt natuurlijk de vraag naar voren wie hem gaat opvolgen. 'Ik heb geen kroonprins of kroonprinses. Bovendien zijn we daar nog niet mee bezig; we richten ons eerst op de discussies over de perspectiefnota en de schulden. Pas als er een nieuw samengestelde fractie is, dan zullen deze mensen de nieuwe voorzitter kiezen.' Janssen sluit het interview af met zijn persoonlijke wens voor Oegstgeest: 'Ik wens iedereen heel veel bestuurlijke en politieke eendracht en rust toe.' Janssen gaat zich in Amersfoort niet bemoeien met de plaatselijke politiek: 'Ik ga genieten van een paar vrije avonden per week!'