Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

16 juni 2016

Plan B voor dorpshart Leimuiden

LEIMUIDEN – Café Rene mag blijven zitten op de huidige locatie. Projectontwikkelaar Smit's Bouwbedrijf BV uit Beverwijk en WMDL (Werkgroep Masterplan Dorpshart Leimuiden) gaan over op 'plan B', zo laat wethouder Yvonne Peters (VVD) weten. 'We hebben een contract met Smits over de verkoop van de grond. We proberen de voortgang er in te houden om richting de bestemmingsplanuitwerking te gaan. Café Rene wil niet verplaatsen en dus wil Smit's plan B ontwikkelen; het plan waar de pleinfunctie niet in zit.'


De wethouder vervolgt: 'Ik hoop dat het college volgende week met een raadsvoorstel in de openbaarheid kan komen, zodat de gemeenteraad er nog voor de zomer een uitspraak over kan doen.' Hoe hoog zijn de totale kosten opgelopen? 'Dat durf ik niet te zeggen. We hebben een grondprijsafspraak met Smits, zoals we ook met Leyten hadden. De plankosten lopen niet heel erg op.' Ze besluit: 'De raad moet bepalen of het plan past binnen de raadskaders. Ik heb er alle vertrouwen in, dat het tot een goede ontwikkeling kan komen.'