Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 januari 2017

Renovatie Havenkwartier giet oan

LISSE > Er is grote tevredenheid onder de omwonenden en gebruikers van het Havengebied over de manier waarop het gemeentebestuur dit terrein wil herinrichten. Tijdens de informatieavond op woensdag 18 januari was er geen enkele wanklank te horen.

Alle marktkraamhouders bleken tevreden te zijn; zowel tijdens als na de werkzaamheden, zijn de aansluitingen en afvoer voor hun kramen geregeld. Martin Meijer geeft aan: ,,Mijn dochter is marktkraamhouder. De plannen zijn tot meer dan mijn volle tevredenheid. Alles wat besproken is, staat ook op papier.'' Alex Ruizendaal staat al sinds 1984 met zijn viskraam in het dorp. Hij geeft aan: ,,Ik vind het klasse hoe ik hier geïnformeerd ben. Ze houden goed rekening met ons. We krijgen eerst een voorlopige plaats aangewezen en daarna gaan we terug.''


Ook Herman Stuifbergen, die aan de Schoolstraat woont, is blij. ,,De plannen zien er keurig uit. Het gebied wordt opgewaardeerd. De straat wordt smaller een een beetje autoluw. Ik ben daar blij mee.'' De positieve geluiden stellen ook wethouder Evert Jan Nieuwenhuis tevreden. ,,We zitten strak in de planning, dus hopelijk kunnen we doorwerken. Als je midden in het centrum iets overhoop gooit, heb je altijd last. Dat is gewoon zo. Maar het wordt echt mooi. We kunnen binnenkort zeggen: 'It giet on'.''