Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

13 april 2020

Supermarkten langer open tijdens Paasweekeinde


NOORDWIJK – Burgemeester Verkleij heeft aangekondigd, dat de supermarkten tijdens het Paasweekeinde langer open mogen zijn. Wettelijk gelden er op Goede Vrijdag en eerste en tweede Paasdag beperkte openingstijden. Verkleij: ,,Het aanhouden van een onderlinge afstand van minimaal 1,5 meter is niet altijd eenvoudig. Ik ben er van overtuigd dat de Noordwijkse supermarkten echt hun best doen, maar vooral tijdens de drukste momenten is het een zware opgave. Om verruiming toch mogelijk te maken heb ik gekozen voor een gedoogbeslissing. ik besef, dat de gedoogbeslissing pas op het allerlaatste moment is genomen en bekend gemaakt. Pas gisteren (9 april) werd mij tijdens een overleg met de voorzitter van de Veiligheidsregio gezegd dat Noordwijk dit op lokaal niveau mocht regelen.