Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 september 2020

,,Ik heb het op mijn manier gedaan’’

HILLEGOM - Een zichtbaar emotionele wethouder Fred van Trigt nam donderdagavond afscheid van de gemeenteraad.

Hij wordt burgemeester van Zoeterwoude. Een mooie nieuwe stap, maar hij laat daarmee Hillegom achter zich. ,,Het voelt eigenlijk best wel ongemakkelijk. Ik heb me met hart en ziel voor Hillegom ingezet en het doet me wat, om Hillegom te verlaten. Tegelijkertijd weet ik dat ik een heel mooie stap ga maken en dat ik in Zoeterwoude echt een mooie en leuke tijd ga beleven.’’ Het ambt van burgemeester gaat me hopelijk liggen en dat ik het op dezelfde enthousiaste manier kan doen als hier.’’’

Van Trigt sloot af: ,,Ik heb het op mijn manier gedaan, ben elf jaar geleden gestart en heb altijd geprobeerd om belangstelling en betrokkenheid te tonen met de dossiers en de mensen waarmee ik in contact ben geweest. Ik hou er van om niet te moeilijk te doen, geen dubbele agenda’s. Die eerlijkheid is heel belangrijk met het omgaan met elkaar. Zo zal ik als burgemeester ook blijven functioneren; ik kan ook niet anders.’’ Hij riep de politici en bestuurders op: ,,Blijf Hillegom mooier maken en wees trots op Hillegom!’’