Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

15 oktober 2010

Voorzitter STV vertrokken

TEYLINGEN – De tennisvereniging STV, die deze maanden druk met de gemeente in gesprek is over een toekomstige uitplaatsing van het tennispark, moet het de komende maanden zonder voorzitter doen. Wegens een “verschil van mening over de wijze van communicatie binnen de vereniging” heeft Arthur Volten zijn voorzitterschap neergelegd.

Volten zelf wil er weinig over kwijt: “Ik zat niet op één lijn met het bestuur en ik ben met enige onenigheid uit het bestuur vertrokken. Eigenlijk had ik al op 1 januari 2010 willen stoppen als voorzitter, maar ik ben toch een jaar doorgegaan. Dat had ik niet moeten doen.”

Hugo van der Vlugt, secretaris van de STV reageert op de vraag wat de reden is van het vertrek van de voorzitter. “Hoe zal ik het netjes zeggen. Er was een verschil van mening binnen het bestuur. Dat was geen langlopend traject, maar is recent ontstaan. Het had te maken met een communicatiestoornis aangaande een bepaalde commissie. Een meerderheid van het bestuur had hierover een andere mening dan voorzitter.”
Peter Lommerse, de huidige penningmeester, neemt tot begin volgend jaar de honneurs waar. Van der Vlugt: “Het is altijd onbevredigend dat een verschil van mening zo afgerond moet worden. Het is vervelend dat het zo gelopen is. De toenmalige voorzitter vond het noodzakelijk om zijn functie neer te leggen, dan is het zo. Een leermoment is dat je altijd moet zorgen voor een goede communicatie binnen het bestuur. Daar zijn we hard mee bezig. Van dit soort processen leer je altijd.”