Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

13 juli 2011

Gemeenteraad tegen nieuwbouw Josephschool

LISSE – ‘Ga geen geld investeren in de nieuwbouw van de Josephschool, voordat de ontwikkelingen van de andere scholen duidelijk zijn.’ Dit amendement van oppositiepartij CDA werd aangenomen dankzij de steun van oppositiepartijen PvdA en SGP/ChristenUnie en coalitiepartij Nieuw Lisse. Een uniek moment tijdens de gemeenteraadsvergadering van donderdag 30 juni, waarin de kadernota werd behandeld.

Fractievoorzitter Joke Vermeulen (CDA) somde op: ‘In 2014 wordt de Don Boscoschool vernieuwd en in 2015 staat de Rembrandtschool op de nominatie voor een tweede Brede School. Waarom moeten al deze eerder gemaakte plannen nu doorkruist worden door de vervroegde nieuwbouw van de Josephschool? Deze school is nog lang niet afgeschreven, want de levensduur van zo’n gebouw is veertig jaar.’ Ze liet ook weten dat er sprake is van overcapaciteit in de Brede Willibrordschool en adviseerde dat het beter zou zijn om het rendement van de Brede Willibrordschool en de Brede Rembrandtschool te evalueren. ‘Vanaf 2020 zien we alweer een krimp in het aantal leerlingen, dus reden temeer om niet te hard van stapel te lopen.’

Gemeenteraadslid Cor van Dijk (D66) vond dat er doorgepakt moest worden. ‘Het duurt vijf jaar om plannen te realiseren, dus waarom zou je het niet twee jaar naar voren halen?’ Gemeenteraadslid Willem Loos (VVD) stelde dat het amendement wel de sympathie heeft van zijn partij, ‘maar we ondersteunen het op dit moment niet’. Echter, met de steun van Nieuw Lisse werd het amendement toch aangenomen.