Woede over vrachtwagenparkeerbeleid
Christina en Piet van Duin trekken aan de spreekwoordelijke bel. Hij rijdt al 37 jaar in een truck en doet dit al jaren voor een bedrijf in het zuiden van het land. Daarom is het voor hem niet mogelijk om de truck naar de werkgever te brengen, ’s avonds naar Lisse te rijden en ’s ochtends weer terug. Zijn vrouw licht toe: ‘Het is toch belachelijk om je auto in Brabant op te halen, om vervolgens naar Groningen te moeten rijden om daar te gaan laden.’
Er is grote behoefte aan voldoende vrachtwagenparkeerplekken, zo stellen zij: ‘We zijn geboren en getogen Lissenaren. Dertig jaar is het prima gegaan; de chauffeurs spraken onderling af wie waar met zijn truck gaat staan. Als deze maatregel wordt doorgevoerd, gaan 22 vrachtwagens door het dorp rondjes rijden om een plekkie te zoeken. We willen dat Lisse voldoende fatsoenlijke plekken aanwijst, waar we goed kunnen staan. Net zoals in Voorhout; daar betalen de chauffeurs 950 euro per jaar voor een vrachtwagenparkeerplek. Dat is een prima oplossing.’
Ze zijn het beu dat vrachtwagenchauffeurs overal uit het dorp worden weggejaagd, waar het gaat om het parkeren. Ze sommen op: ‘Het terrein bij de 2e Poellaan is een bedrijventerrein geworden en we moesten ook bij de Randweg vertrekken. In de Vennestraat konden er eerst 12 trucks staan, maar na de herinrichting nog maar vier. En Meer en Duin gaat van acht naar twee plekjes.’
Dat de gemeente de hulp inroept van Noordwijkerhout om extra vrachtwagenparkeerplekken te regelen, zint de chauffeurs ook niet: ‘Wat doet het bestuur als Noordwijkerhout volgende week afziet van het beschikbaar stellen van dat terrein?’ Zij is furieus: ‘Ik vecht ook voor andere gezinnen, want we moeten allemaal brood op de plank hebben. Als deze plannen doorgezet worden, moeten we actie ondernemen. Met 22 vrachtauto’s kunnen we op de dag van het corso alle invalswegen afsluiten.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home