Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 augustus 2012

Dennis Salman speelt het hard

NOORDWIJK – Het is als ex-JESser niet altijd even gemakkelijk om lid te zijn van een politieke partij die landelijk meedoet met de Tweede Kamerverkiezingen. Als je je gevoelens uit over een lokale situatie, zoals de vermeende rellen op de Grent, loop je het risico op je vingers getikt te worden door de bestuursvoorzitter van de landelijke VVD. Een ultimatum van Dennis Salman aan de lokale VVD-afdeling verstreek, maar er is nog geen splitsing. ‘We zijn nog in gesprek’.

Het leek de afgelopen week wel of de hele wereld over Salman heen viel. En dat alleen omdat hij de politie bekritiseerde. Salman gaf aan dat de politie niet een juiste voorstelling van zaken had gegeven over het vermeende hinderen van ambulancepersoneel. Hij zegt hierover: ‘Ik accepteer niet dat niet erkend wordt, dat de politieverklaring feitelijk onjuist is. Die verklaring is namelijk heel slecht voor Noordwijk en daar baal ik van. Ik heb hart voor mijn dorp.’

De stelling van Salman is inmiddels bevestigd door de burgemeester. Het telefoontje van VVD-partijvoorzitter Blok viel niet in goede aarde. Is Salman zich aan het beraden over zijn positie? Hij liet hierover vrijdag 17 augustus weten: ‘Ik heb een ultimatum gedaan aan de lokale fractie, dat de VVD wereldkundig maakt dat er in Noordwijk geen geweld tegen ambulancepersoneel heeft plaatsgevonden. Vanmiddag wil ik duidelijkheid, anders beraad ik me op mijn positie.’

De volgende dag liet Salman weten dat er een gesprek zou plaatsvinden op zondagochtend, maar de VVD-JESser wilde alleen kwijt dat hij goede moed blijft houden dat alles nog ten goede keert: ‘Ik ga ervan uit dat de VVD Noordwijk niet anders kan dan mij te volgen. We blijven als één man achter de politie staan, maar de politie moet wel toegeven dat ze een fout gemaakt hebben. Ik wil erkenning voor Noordwijk en voor de mensen die onterecht als aso’s zijn uitgemaakt. Als ze me niet steunen, zal ik mijn conclusies trekken.’