Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 augustus 2012

Mooiste tuin voor Van den Bos


VOORHOUT – Voor de tiende keer werd bij Volkstuinvereniging Elsgeest de Van Schooten Bokaal uitgereikt. Dit kleinood wordt gegeven aan de man of vrouw die de mooiste tuin heeft gerealiseerd. Dit jaar was de concurrentie bijzonder groot: de vijf winnaars stonden met minder dan een punt verschil van elkaar af.

Voorzitter Wim Meijles verwelkomde de vijftien genomineerden voor De Mooiste Tuinenprijs op donderdag 16 augustus. ‘Dit is een van de hoogtepunten van het jaar’, sprak hij met trots. Over de uitslag: ‘De verschillen waren heel klein. Gekeken werd naar criteria als indeling, diversiteit, onderhoud, stand van de gewassen en de algemene indruk.

De Egyptenaar Misoh Esrah (15de) kreeg de aanmoedigingsprijs omdat hij ‘de meest groene tuin’ had. Voor de nummers 14 tot en met 4 was er verder veel (wit)lof, met een enkele kritische kanttekening. De nummer 3, Bert Heemskerk, was vorig jaar nog de winnaar. Anton van Hensbergen pakte het ‘zilver’ en Frank van den Bos gaat een jaar lang door het leven als createur van de Mooiste Tuin. De jury was vol lof: ‘Een mooi goed onderhouden tuin met opstallen. Niet al te strak en veel variatie; een gezellige tuin.’

De winnaar vond het een leuke verrassing, maar bleef er nuchter onder. ‘Ik tuinier niet om genomineerd te worden; ik doe het voor mijn plezier. Tien jaar geleden kreeg ik ook een nominatie, maar dit is de eerste keer dat ik win.’