OEGSTGEEST – In de toekomst kunnen de inwoners alleen nog maar op afspraak terecht bij het gemeentehuis. Wie dan spontaan naar binnen wandelt, zal onherroepelijk de deur worden gewezen. Op deze manier wil de gemeente haar dienstverlening verbeteren, zo blijkt uit de Adviesnota die donderdag 11 april besproken wordt tijdens de politieke ronde.
Volgens dat stuk heeft de gemeente de dienstverlening ‘ al een aantal jaren hoog in het vaandel staan, maar miste de stip op de horizon om na te streven.’ Vorig jaar zijn de ambtenaren begonnen om ideeën te bedenken en de conclusie van dat brainstormen is volgens de Adviesnota: ‘Wij leveren vriendelijke, betrouwbare, transparante, effectieve en efficiënte dienstverlening tegen een zo scherp mogelijke prijs. Wij zijn geen koploper, maar luisteren wel naar de klant en zijn creatief in de uitvoering.’
Door het zoeken naar samenwerken met andere gemeenten wil Oegstgeest haar dienstverlening verbeteren. Ook moeten ‘processen gestandaardiseerd worden’. Wanneer de inwoners op afspraak komen, kunnen zij van tevoren aangeven welke dienst ze van de gemeente verwachten en kunnen op het moment van de afspraak ook met de betreffende medewerker spreken. Dit moet leiden tot een grotere tevredenheid van de inwoners, maar ook kortere wachttijden en een organisatie die efficiënter wordt ingezet.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home