KAAG EN BRAASSEM – De beste mensen die Kaag en Braassem op de kaart kunnen zetten, zijn de inwoners zelf. Deze boodschap had Arjan Bakker van de Stichting Kaag en Braassem Promotie. Hij hield woensdag 8 mei een presentatie tijdens een door wethouder Floris Schoonderwoerd opgezette informatieavond.
Bakker stelde: ‘Een recreant denkt niet in gemeentegrenzen. ‘Kaag’ en ‘Braassem’ zijn sterke merken die bekendheid hebben. Het zijn de mensen die zorgen voor de authenticiteit van de gemeente. Samen zijn wij de bouwers van het merk Kaag en Braassem.’ Hij somde een aantal zaken op waar de inwoners trots op kunnen zijn: Henk Angenent, koeien, fanfares, ridderfeesten, historische dorpskernen, Joop Zoetemelk, Monique Velzeboer en recreatieroutes. Maar deze lijst kan gemakkelijk veel langer gemaakt worden.
Om meer toeristen te naar de gemeente te halen, ziet Bakker graag dat ondernemers en instanties samenwerken. ‘Laten we arrangementen bouwen; we stellen de molen zeven dagen per week open en verzinnen daar leuke toertochten bij. Combineer een bezoek aan deze gemeente dat met een overnachting en een kanoroute. Toeristen moeten hun vertier in hapklare brokken krijgen, zodat ze per dag weten waar ze naar toe gaan. We moeten meer doen dan een bruggetje verven en advertenties plaatsen in een blaadje.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home