Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

18 november 2014

Blij met boerderij

RIJNSATERWOUDE – De erfgenamen van de boerderij aan de Herenweg 12 zijn volledig verantwoordelijk voor het uitbetalen van planschade, als hier om gevraagd wordt. De oude boerderij wordt nu opgeknapt en in het pand komen twee woningen. De gemeente gaat akkoord met deze plannen, maar het college van burgemeester en wethouders wijst iedere aansprakelijkheid af voor het medevergoeden van mogelijke planschade.
‘Het is een rijksmonument en geen gemeentelijk monument’, zo valt in ambtelijke stukken te lezen. Burgemeester Marina van der Velde stelt: ‘De gemeente is van mening dat we planschade niet willen toekennen. De aanvrager is 100% risicodragend. Ik vraag me overigens wel af hoe groot het gevaar voor planschade is. Die boerderij staat alleen. Het wordt hartstikke mooi; volgens mij is iedereen er heel blij mee.’