Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft ruim anderhalf miljoen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 21.400, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: joepderksen@live.com. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

07 maart 2016

Kritiek op Stichting Kaag en Braassem Promotie

JOEP DERKSEN

KAAG EN BRAASSEM – Ook Arjan Bakker gaf namens Stichting Kaag en Braassem Promotie een presentatie. Hij waarschuwde er voor, dat deze gemeente niet zo moet worden als de Algarve in Portugal, waar het 'langs de kustlijn spierwit is van het beton'.

De afgelopen jaren zijn al een aantal initiatieven genomen door ondernemers en inwoners om meer toeristen te trekken. Bakker maakte graag mooie sier hiermee. 'Er zijn nu 56 arrangementen van ondernemers. Als we kansen pakken, kunnen we 35% groeien.' De stichting zelf heeft een website opgezet. Het resultaat: '38.000 unieke bezoekers over één seizoen'.

Ook was Bakker vol lof over de recreatiekrant die in Kaag en Braassem wordt uitgegeven. Maar Thijs Mooren (CDA) betwijfelde openlijk over het nut van die recreatiekrant. 'Breng die recreatiekrant niet uit in Kaag en Braassem, maar juist in de omliggende gemeenten. Wij inwoners weten wel wat hier in de gemeente te doen is.' Bakker liet weten dit soort reacties 'wel vaker te horen'. Maar ter verdediging gaf hij aan: 'We willen ook dat ondernemers de recreatiekrant weggeven aan hun klanten.'


Bakker hield een pleidooi richting de ondernemers om 300 extra bedden te realiseren. 'Wat er gaat gebeuren hangt af van de initiatieven die jullie gaan ontplooien. We roepen op tot een investering in bedden.' De Stichting Kaag en Braassem Promotie wil een promotiepakket opstellen. Hoe dat er precies uit gaat zien, weet Bakker nog niet. 'Dat willen we met ondernemers onderzoeken.' Wellicht wordt er in de toekomst minder ingezet op gebiedspromotie en meer op specifieke projecten die toeristen moeten lokken, zoals de Tulpenroute of het laarzenpad. Ook zijn er plannen voor het opzetten van de Molengang, waarbij toeristen de molens niet alleen van de buitenkant maar een paar keer per jaar ook van de binnenkant kunnen bezichtigen. Bakker sloot zijn presentatie af met het aan wethouder Yvonne Peters overhandigen van het eerste exemplaar van het bidbook.