Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

01 mei 2016

Terraneo weg uit politiek

JOEP DERKSEN

KAAG EN BRAASSEM – Een geëmotioneerde Roel Terraneo (D66) nam maandag 25 april tijdens de gemeenteraadsvergadering in tranen afscheid van de politiek. Hij gaat zich de komende tijd volledig richten op zijn persoonlijke gezondheid. Terraneo kreeg van burgemeester Marina van der Velde alle lof toegezwaaid voor zijn politieke werk de afgelopen jaren. Ze stelde onder meer: 'Dank voor jouw inzet in de afgelopen twee jaren. Je bent benaderbaar, samenbindend, constructief en vooral realistisch.'

Ook Terraneo's opvolger als fractievoorzitter, Esther Loos (D66), was vol lof: 'Vanaf het moment dat je lijsttrekker werd, was je de drijvende kracht van onze fractie. Er moest nog zoveel gebeuren. We waren nog groentjes. Je hebt heel veel tijd gestoken in de politiek. Sinds kort mogen we een wethouder leveren. Dat hebben we mede aan jouw inspanning te danken. Ik spring op een rijdende trein die stevig op de rails staat. Ik hoop dat je zeer spoedig herstelt en dat we jou dan weer in onze fractieoverleggen mogen verwelkomen.'


Het laatste woord was aan Terraneo, die liet weten: 'Gezondheid is een raar ding. Het doet wat met je lichaam, maar ook heel veel met de psyche van de mens. Een goede balans is heel belangrijk voor het verrichten van het raadswerk. Ik heb alle vertrouwen in de toekomst, met tijd voor het gezin. Met heel veel genoegen heb ik deel uitmaken van de D66 fractie in de raad. Het waren slechts twee jaren, maar wel historische jaren.' Terraneo's plaats in de gemeenteraad werd ingenomen door Conny Punt, die overigens als eerste uitspraak als raadslid liet noteren: 'Twee jaar lang heb ik de tweede viool gespeeld, maar nu mag ik het strijkstokje van de eerste viool mede vasthouden.'