Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

01 mei 2016

'Dit college is een rijdende trein'

KAAG EN BRAASSEM – Wethouder Herman Haarman heeft jarenlang ervaring op het gebied van duurzaamheid. Toch zit dit onderdeel niet in zijn portefeuille, terwijl hij zich wel bezig houdt met Ruimtelijke Ordening, Verkeer en Leefomgeving. Waarom heeft Haarman niet geëist, dat duurzaamheid onder zijn hoede zou komen te vallen?


Daar had hij tijdens de gesprekken over het mogelijke wethouderschap geen zeggenschap over, zo informeert Haarman. 'Toen ik als wethouder aantrad in Rijnwoude kon ik wel voorwaarden stellen. Maar hier in Kaag en Braassem kwam ik binnen omdat een wethouder moest aftreden vanwege gezondheidsredenen. |De vraag was of ik beschikbaar was om die portefeuille over te nemen. Er waren een aantal kandidaten binnen D66 waaruit gekozen zou moeten worden. En daarnaast was er een andere partij met een kandidaat (SVKB, JD). Ik kon niet zeggen, dat ik het wethouderschap 'op die en die voorwaarden' zou aannemen. Dit college is ook een rijdende trein. Ik neem het takenpakket van Harry van Schooten over en daarmee gaan we aan de slag.'