Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

16 juli 2008

“Er is iets niet goed gegaan met Revu-test”

Slechts één Noordwijks strandpaviljoen in top 25 van Nederland’s leukste strandtenten

NOORDWIJK – De Branding Beach Club heeft de Revu-top 25 behaald voor de verkiezing van “Leukste strandtent van Nederland”. De lezers van dit tijdschrift gaven punten gebaseerd op imago, eten en drinken, feestjes en bereikbaarheid. Met een score van 6,1 bereikte dit strandpaviljoen de 24ste plek, maar was wel de enige Noordwijkse uitbater die tot deze top-25 was doorgedrongen. De winnaar van de competitie is Strandclub WIJ in Scheveningen.

Eigenaar Jan van den Berg is in ieder geval zeer vereerd met deze positie. Hij had nog niets vernomen van de uitslag, maar horende dat de Branding Beach Club de top 25 had bereikt, zei hij: “Dat is heel leuk.” Over het geheim van hun succesvolle concept: “Wellicht komt dit door de muziek die wij hier draaien. Overdag is het wat rustigere muziek om je heerlijk bij te ontspannen, terwijl het er ’s avonds juist wat steviger aan toe gaat. Ook wat uitstraling betreft zijn we wellicht wat hipper dan het doorsnee strandpaviljoen.” Wat wil Van den Berg doen om volgend jaar een nog hogere positie te bereiken? “We willen heel graag een vergunning krijgen voor een jaarrond exploitatie. Hiervoor hebben we de aanvraag al ingediend.”

Wat wil het zeggen dat slechts één Noordwijks strandpaviljoen de top-25 haalt? Wethouder Leendert de Lange weet het antwoord hierop wel: “Er is iets niet goed gegaan met die test, want de kwaliteit die hier geboden wordt is gewoon goed. We hebben leidende paviljoens wat kwaliteit en aanbod betreft en ik ben heel benieuwd naar de voorwaarden waaraan de ‘leukste strandtent van Nederland’ moet voldoen. Wij in Noordwijk kiezen in ieder geval voor onze eigen sfeer en niet voor bijvoorbeeld massale housefeesten. Laat de mensen van Revu volgend jaar maar terugkomen en dan leiden we ze persoonlijk rond.”
Bedrijfsleider Paul Moroney van Los Tios reageert ook desgevraagd: “Als je Noordwijk vergelijkt met Scheveningen en Zandvoort, dan ga ik veel liever hierheen. Op onze stranden hebben de strandpaviljoens de ruimte en kun je als gast genieten van de sfeer zonder last te hebben van de muziek van de buurman. Veel bezoekers komen naar een stranddeel om bij het voor hen gewenst strandpaviljoen te zijn. Los Tios is goed in wat we doen: we hebben een uitstekend restaurant met goede koks en dito service. Volgend jaar willen we hier trouwens iets nieuws neerzetten, waardoor Los Tios meer functioneel kan opereren; op die manier maken we meer kans op een nominatie.” Of dat zal helpen voor de Revu-test, weet Moroney niet: “Die Revu-lezers zijn toch van een andere doelgroep dan wij hebben.” Deze mening wordt gedeeld door Harry van Duivenboden van strandpaviljoen Beach End: “De mensen van Revu zijn niet bij ons langs geweest en ik ken dit onderzoek naar de beste strandtent van Nederland niet. Is de Branding Beach Club doorgedrongen tot de top-25? Dat verbaast me niet, want zij hebben een heel andere doelgroep dan wij. Daar komen bijvoorbeeld meer yuppen.”