Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

16 juli 2008

Hout is niet koud

Jarcon Meubelmakerij

NOORDWIJKERHOUT – De ene kast is de ander niet, dat staat voor Cor Dreef van Jarcon Meubelmakerij als een paal boven water. Voor ambachtelijk vakwerk moet je bij deze onderneming zijn, of het nu gaat om mdf wandmeubelen, wandkasten, slaapmeubelen, slaapkamerkasten of andere interieurartikelen.

Toen Dreef in 1994 met Jarcon begon, had hij een filosofie waar hij zich nog altijd aan vasthoudt: ‘Ik wil een goed ambachtelijk en degelijk stuk werk leveren richting mijn klanten. Kwaliteit staat bij mij altijd op de eerste plaats; dan pas komt de vergoeding. Jarcon maakt alles voor het interieur en 95% van de meubels is gemaakt van ambachtelijk massief hout. We werken dus niet met fineer en spaanplaattroep.’

Het ambachtelijke uit zich onder meer in de manier van werken: ‘Het hout schaven doen we machinaal, maar de gebruikte materialen zijn ambachtelijk en het maken van de meubels gaat met de hand. De mensen kunnen juist bij ons terecht voor de heel speciale producten. Soms komt de klant met een idee, maar regelmatig draag ik ook mijn eigen ideeën aan.’ Hij vervolgt: ‘Ik doe ook herstel, reparatie en restauratiewerk van meubelen, maar ben geen interieurbouwer of timmerman: ik ben een meubelmaker! Ik heb een liefde voor massief hout, want hout is niet koud.; het is een levend product.’

Jarcon heeft ook een nieuwe productlijn: ‘Een kunstenaar beschilderd kindermeubeltjes zoals kleuterstoelen, peuterstoelen, kindertafels, -kasten en –bedden in ieder gewenst motief. Ik maak die kindermeubels van mdf. Kijk maar eens op:
www.dianameubelen.nl.’
Voor meer informatie: Jarcon Meubelmakerij, Havenstraat 50b, 2211 EJ Noordwijkerhout, T: 0252 370 803, E: info@jarcon.nl. W: www.jarcon.nl.