Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 70 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 november 2008

‘Locatie, kwaliteit van het aanbod en imago’

Noordwijk Marketing mikt op drie speerpunten

NOORDWIJK – Noordwijk Marketing is op de goede weg om de bloemenbadplaats landelijk en regionaal in de picture te zetten. Dat is de stellige overtuiging van Lars Flinkerbusch, directeur van deze organisatie, die Noordwijk moet promoten. Dinsdag 11 november hield Flinkerbusch een presentatie voor 200 geïnteresseerden over de prestaties tot nu toe en de verwachtingen voor de toekomst.

Noordwijk Marketing is gevestigd in het gebouw waar voorheen de VVV zat, maar iris-cheques of tolvignetten zijn hier niet meer te verkrijgen. ‘Het is onze taak om Noordwijk op de kaart te zetten; voor toeristen en bedrijven en in het binnenland en buitenland.’ De gemeente steunt de organisatie hierin, want binnenkort is de site van Noordwijk Marketing direct gelinkt aan de gemeentelijke site. Er zijn ook andere ontwikkelingen: ‘Via onze huidige site kun je direct doorklikken naar hotels en bij hen boeken. Deze faciliteit willen we uitbreiden met het boeken van arrangementen. Verder zijn we tevreden over de afronding van het strategisch marketingplan. De drie sterkste punten van Noordwijk zijn nu bekend: locatie, kwaliteit van het aanbod en imago en daar willen we op concurreren.’

Flinkerbusch licht toe: ‘We willen ons richten op sportieve activiteiten, gelinkt aan zon, spierkracht en wind. Dus wel een paardenrace, maar geen motorrace op het strand. Wat cultuur betreft, willen we alleen goede evenementen, zoals het zandsculptuurfestival, schilderfestival en Opera aan Zee. Daarnaast zijn we op zoek naar uitbreiding met nog een groot cultureel evenement.’
Hij vervolgt: ‘Wat het imago van Noordwijk betreft, dat is vanouds goed. We hebben schone stranden, een schone gemeente en zijn een bloemenbadplaats. Het duurt lang om het op te bouwen, maar is ook zo afgebroken. Met het organiseren van goede evenementen willen we ons imago verder verbeteren. Noordwijk is de belangrijkste congresplaats van Nederland na Amsterdam en we willen regelmatig buitenlandse groepen uitnodigen om hiermee kennis te maken. Voor de toekomst willen we dat Noordwijk minder weersafhankelijk wordt. Hiervoor willen we het toeristisch seizoen verlengen en het jaarrond business creëren. Maar bedenk wel: het is niet Noordwijk Marketing die alles gaat opzetten: ondernemers, verenigingen, instanties en personen kunnen bij ons komen met hun ideeën en wij willen hen faciliteren en ondersteunen.’