Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

11 maart 2013

‘Uitspraak Bostelaar schept verwarring’

LISSE – De eigen kandidaatstelling van gemeenteraadslid Andre Bostelaar om het CDA te gaan leiden, kwam bij fractievoorzitter Joke Vermeulen aan als een donderslag bij heldere hemel. Op het moment dat Bostelaar zijn aankondiging deed, genoot Vermeulen net van een weekje vakantie in Egypte en bij terugkomst werd ze overstelpt met vragen waarom ze stopt met de politiek.

Zelf laat ze weten: ‘Het klopt wel, dat ik volgend jaar maart, na de gemeenteraadsverkiezingen ga stoppen, maar nu zeker nog niet. Maar ik heb dat zelf nog niet naar buiten gebracht en dat hoeft een ander ook niet voor mij te doen.’ Bostelaar stelde zich kandidaat als nieuwe fractievoorzitter tijdens een bezoek van de provinciale CDA-fractie. Vermeulen: ‘Ik wil Andre (Bostelaar, JD) niet beschadigen, maar ik vind het wel erg jammer dat hij dit gezegd heeft. Ik had mijn afscheid over een half jaar bekend willen maken. Zijn uitspraak heeft verwarring geschept.’ Voelde de aankondiging als een steek in de rug? ‘Dat niet maar ik vind het niet leuk en heel vervelend. Ik begrijp dat hij het in zijn enthousiasme gezegd heeft en zeker niet bedoeld heeft om mij op een of andere manier te beschadigen maar er is wel veel verwarring door ontstaan.’

Het is overigens nog niet zeker dat Bostelaar ook de nieuwe CDA-voorman wordt. Het gezicht van oud-wethouder Jan Kippers bijvoorbeeld is de laatste tijd vaker in de raadszaal te zien. Het zijn zaken waar Vermeulen (70-plus) zich niet mee bezig wil houden: ‘Ik wil in maart 2014 weg uit de politiek. Na acht jaar is het genoeg. Ik vind dat mijn man er recht op heeft dat ik wat vaker thuis ben. En als ik nog vitaal genoeg ben, wil ik afscheidsdiensten blijven verzorgen.’ Nog een wens voor haar opvolger, wie dat ook wezen mag? Haar antwoord: 'Misschien een beetje bescheidenheid.'