Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 november 2020

Onderscheid muziekscholen afgeschaft

OEGSTGEEST – Zelfstandige muziekscholen moesten de deuren sluiten vanwege de coronamaatregelen, maar muziekscholen die vallen onder een stichting mochten gewoon open blijven. Dat is een vreemde situatie, zo gaf raadslid Inge Oosterhuis (VVD) vorige week aan. ,,Zelfstandige muziekscholen worden door deze maatregel ernstig benadeeld.’’

Burgemeester Emile Jaensch gaf Oosterhuis gelijk. Hij liet weten, dat de gemeente uitvoering moest geven aan de 17de(!) noodverordening met coronamaatregelen. Jaensch: ,,Ik heb aangegeven, dat ik niet gelukkig was met het onderscheid en dat het verschil tussen wel en niet commercieel niet groot is. Zeker niet in Oegstgeest. Ik heb beloofd dat er bij toekomstige noodverordeningen voor Oegstgeest niet meer dit soort onderscheid gemaakt wordt.’’