Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 februari 2022

Burgemeester in het zonnetje

OEGSTGEEST – Burgemeester Emile Jaensch werd vorige week door de gemeenteraadsleden in het zonnetje gezet.

Namens de raadsleden feliciteerde VVD-er Sven Spaargaren de burgemeester met zijn herbenoeming. De komende zes jaar mag Jaensch namelijk burgemeester blijven van een nog altijd zelfstandige gemeente Oegstgeest. Spaargaren grapte: “Dank ook aan uw partner, die we met u moeten delen. Let op uw gezondheid, eet veel mandarijnen, ga vaak naar een sportschool en eet een bitterbal met een goed glas wijn. En zorg dat uw partner altijd blij met u is. Hoe u dat doet, dat is aan u.”

Burgemeester Jaensch dankte voor de aardige woorden, mede namens zijn partner Vera. Hij reageerde: “Ik probeer toch van de frisse lucht buiten te genieten. Daar houd ik het bij. Sportscholen bezoeken ben ik erg bescheiden over geworden, als u het goed vindt. Op andere momenten zult u mij vaak zien in het dorp; met het vrijgeven van de regels ook fysiek. Ik kijk er met u naar uit om koningsdag te vieren en de nieuwe inwoners te verwelkomen. Dat maakt ons vak veel leuker. Ik wens u allen een heel goede campagne toe en een mooie tijd met elkaar. Dat is eens in de vier jaar. Het is aan u om de inwoners enthousiast te houden voor de politiek.”