Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 december 2016

Lock-up voor Adamas Inloophuis

TEYLINGEN / NOORDWIJKERHOUT > Voorhouter John van der Tol en Noordwijkerhouter Birgitha Bakker laten zich op donderdag 9 februari vrijwillige opsluiten om geld in te zamelen voor het Adamas Inloophuis in Nieuw Vennep. Doel hiervan is, dat ze allebei zo snel mogelijk 15.000 euro aan sponsoring kunnen realiseren, of dat nu in de vorm van geld, diensten of producten is. Ze gaan de strijd aan met zo'n acht andere mensen, waaronder de Noordwijker Edwin de Beukelaar.

Op 9 februari tussen 09:00 uur en 17:00 uur laten zo'n tien mensen met een groot netwerk zich vrijwillig opsluiten en Bakker en Van der Tol zijn daar twee van. Beiden maken ze kans om de titel 'Social Funder 2017' in de wacht te slepen. Met een eigen laptop en telefoon moeten de beiden hun relaties overtuigen om hen te ondersteunen. Hierbij kunnen ze live gevolgd worden via de sociale media.

Van der Tol laat weten, dat hij op de Beursvloer Bollenstreek heeft toegezegd om hier aan mee te werken. ,,Het Adamas Inloophuis is een goed lokaal initiatief; daar moet iedereen zich van bewust zijn. Het kan ons allemaal overkomen, dat we te maken krijgen met kanker. Als ik een kleine bijdrage kan leveren aan het Adamas Inloophuis, dan wil ik daar tijd voor vrij maken. Iedereen heeft in zijn omgeving wel iemand met de diagnose kanker; ook ik. Ik ga mijn stinkende best doen om die dag goederen als schoonmaakmiddelen, koffiebonen, geld en diensten te regelen.''

Bakker heeft er ook zin in. ,,Vanaf nu tot aan 9 februari ga ik mijn netwerk voorzichtig opwarmen. Er zit ook een competitie-element in en volgens mij mogen we niet naar buiten, totdat we klaar zijn. Ik ga zeker voor de titel 'Social Funder 2017'! Voor mij is 'nee' geen optie van de ondernemers uit mijn netwerk, die ik ga benaderen.'' Ze geniet van deze aanstaande ervaring: ,,Het is fijn om te doen, omdat je concreet iets echt kunt realiseren. Ik kan nu doen, waar ik het beste in ben. We hebben allemaal een netwerk en tijd; als je dat bij elkaar legt, kun je ontzettend veel betekenen voor het Adamas Inloophuis. Via mijn social mediakanalen en die van Adamas gaan we een steentje in de vijver gooien en dat gaat voor heel veel impact zorgen.''

Dit nieuwe project past helemaal bij Bakker: ,,Afkopen met geld is een makkie. Daarom vind ik gala-avonden voor het goede doel minder leuk. Dan zit je in je keurige pak te eten, waarbij je dia's van arme kindertjes krijgt te zien, terwijl je zegt: 'Doe nog maar wat rode wijn!' Hier kan ik echt wat doen en dat is belangrijker dan zelf met geld zitten schudden.''


Joep Derksen